Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Juridisk navn: More is More
Adresse: Hvidtjørnen 98
Postnr./By: 8700 Horsens
E-mailadresse: pernille@moreismore.dk
Telefonnummer: +45 28 45 17 03

Betaling
Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard uden gebyr. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Du vil ved bestilling modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvor du kan printe din faktura ud. 

Priser

Alle viste priser på MoreIsMore.dk er i DKK inkl. moms. De indeholder ikke kreditkort og/eller andre afgifter og gebyrer eller fragt. Disse vil dog altid blive oplyst i sit fulde inden afslutningen af købet. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt – se fragtpriser nedenfor.

Fragt og Levering
Hos More is More sendes pakkerne med GLS til pakkeshop. Jeg forsøger altid at sende din ordre hurtigst muligt og du kan derfor regne med at have varen i løbet af 1-3 hverdage efter ordremodtagelse. Ved alle ordrer tillægges en fragt ud fra de gældende fragtberegninger på hjemmesiden.

Leveringstid estimeret: 1-3 hverdage
Køb under 500 DKK.: 45 kr.
Køb over 500 DKK.: Fri fragt

Faktura
Der fremsendes altid en faktura/ordrebekræftigelse til din mailboks. Her ses ordrenummeret som bør gemmes i tilfælde af reklamation.

Fortrydelsesret og returnering
MoreIsMore.dk yder 14 dages fuld fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Varer der returneres må ikke være brugte eller beskadigede, og skal returneres i original emballage. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Du bedes vedlægge information om dit navn, ordrenummer og gerne en forklaring på, hvorfor der sendes retur. Sidstnævnte er til fremtidig optimering af produkter og service. Herefter vil beløbet blive tilbageført til den konto der er betalt fra hurtigst muligt. Ved Betaling med Mobilepay kan der gå op til 15 hverdage før pengene er på kontoen. Er der ved købet opnået gratis fragt og når beløbet der er købt for, efter returneringen, under de 500kr, der skal til for at opnå gratis fragt, trækkes fragtbeløbet fra før pengene sendes retur.

Obs. Der er ikke returret på varer i gruppen Restsalg.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Hvis du giver besked, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Sådan gør du:

1) Giv besked på mail eller telefon, hvor du oplyser at du fortryder: 

    E-mail: pernille@moreismore.dk eller Telefon +45 28 45 17 03

2) Efter henvendelse og bekræftigelse herpå, kan du sende varen til:

    More is More
    Hvidtjørnen 98
    8700 Horsens

Ombytning
Der laves ikke ombytninger. Fortryder man sit køb, kan man sende sin vare retur og oprette et nyt køb på den vare man ønsker i stedet for.

Julegaver
Julegaver med forlænget bytteret kan købes fra 15. november og indtil den 24. december. Den forlængede bytteret gælder indtil 7. januar og betyder, at man får et gavekort, men ikke pengene tilbage. 

Smykkerne skal derfor være ankommet til More is More senest d. 7. januar, for at få glæde af den forlængede bytteret.
Der skal vedlægges en seddel med navn og ordrenummer, så jeg kan genfinde ordren og kontakte dig, hvis det bliver nødvendigt.
Der laves ikke ombytninger. Ønskes et andet smykke skal man gå ind og oprette en ny bestilling. Dette gøres for at sikre, at der ligger en ordre ved tilfælde af fx. reklamation.

For julegaver uden forlænget returret gælder selvfølgelig samme returret, som for andre køb. Der er 14 dages fortrydelsesret - se fortrydelsesret og returneringer ovenfor. 

Gaver
Der kan, som i de fysiske butikker, laves et byttemærke, der sikrer at en gave kan byttes længere end de 14 dage. Hvis dette ikke er gjort gælder kun de 14 dages normale fortrydelsesret. 

For at få et byttemærke på dit gavekøb, skal du ringe til mig og give mig besked herom. Efter aftale kan der laves forlænget bytteret på 20 dage. 
Dette betyder at gaver kan byttes til gavekort indenfor 20 dage efter modtagelse med posten (dvs. efter køberen har modtaget pakken).

Rabatkode
Rabatkode modtages per mail. Dette sker fx gennem nyhedsmails.
Rabatkoden indskrives i feltet til dette formål. 
Rabatkoderne virker kun én gang. Byttes (til gavekort) eller returneres varen købt med rabatkoden fratrækkes rabatten før tilbagebetalingen. 

Forkert adresse eller ej afhentet pakke
Skriver du en forkert adresse, undlader oplysninger så din pakke ikke kan leveres eller hvis du afhenter pakken for sent, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions- /fragtgebyr på kr. 50,-, når varen skal sendes tilbage til dig igen. Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig, at du har indtastet de korrekte oplysninger, så Posten har mulighed for at aflevere din pakke.

Reklamationsret
MoreIsMore.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert behandling, ringe vedligeholdelse eller voldsom behandling.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles MoreIsMore.dk indenfor rimelig tid efter at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder MoreIsMore.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, ordrenummer og hvad der er galt med varen. Varer der returneres med reklamation, bliver erstattet af en ny leverance indenfor 7 dage fra modtagelsen. Haves erstatningsvare ikke, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage.

Den defekte vare sendes til:

Pernille Bach Jørgensen
Hvidtjørnen 98
8700 Horsens

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til pernille@moreismore.dk eller telefon: +45 28 45 17 03 inden det defekte produkt returneres.

Ødelagte glasdele eller glasperler på smykker kan ikke reklameres, da det er klart at glas kan knuses eller ridses. Det samme gælder for sprunget elastik eller overrevet/sprunget perlesnor.
Ferskvandsperler er naturlige og vil variere i størrelse og farve. Dette anses ikke som fejl, men som en del af naturen og det der gør hver perle smuk og unik.
Løse dele, som pålimede sten eller fx nitter på et pandebånd er ikke omfattet af købeloven og der kan derfor ikke reklameres, hvis disse skulle falde af.
Almindelig oxidering og slid af forgyldning på smykker opfattes ligeledes ikke som en reklamationsgrund. Slid og oxidering sker naturligt for alle smykker. Oxidering afhænger bl.a. af syre og sved fra hud og dette kan variere fra person til person. Oxidering og slid anses derfor heller ikke som en reklamationsgrund.

Bemærk at pakker sendt pr. efterkrav ikke modtages. Refusion sker ved en bankoverførsel til den bank konto, der i første omgang er betalt fra. 

Behandling af smykker
For at passe på dine smykker skal du tage dem af inden du sover, bader og dyrker sport.
Vand, fugt, sved, creme og andre kemiske produkter kan accelerere oxideringen af dine smykker.
Oxidering er det der sker, når dine smykker af forskellige metaller kommer i kontakt med luft. Langsomt bliver de mere og mere sorte. Det er derfor vigtigt, at opbevare sine smykker i en lufttæt beholder - fx små poser med genluk og derefter ned i dit smykkeskrin med låg. Stil ikke dit smykkeskrin på badeværelset eller i soveværelset, da miljøet her kan være fugtigt.
Smykker af sterling sølv (også selv om de er forgyldte) kan med fordeles renses med smykkerens. Dette vil fjerne det sorte på dine smykker. Langsomt slides der dog også på forgyldningen, så det er ikke noget, der skal gøres mange gange.

Smykker af rustfrit stål er stærkere og får derfor ikke så nemt slag og ridser. Samtidig oxiderer rustfrit stål langsommere end smykker af andre metaller, som fx sterling sølv. 

Forgyldning sker normalt med 14 karat guld og denne vil med tiden slides af. Dette sker selvfølgelig hurtigere med smykker der slides mere - fx fingerringe.

Sikkerhed
Når du har samlet de varer du ønsker i din indkøbskurv og gerne vil betale, bliver du automatisk omdirigeret til en såkaldt sikker server. Herfra foregår alt kommunikation mellem dig og serveren som er krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer du indtaster. Selve transmissionen er godkendt af PBS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen. Når du befinder dig i en sikker zone, vises, i bunden af dit browservindue, et lille "Secure Server"-ikon. (Læs evt. mere om betaling på nettet på http://www.betaling.dk )